Pomoc

Staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom Klientów zatem stworzyliśmy dział, gdzie odpowiemy na najczęściej zadawane pytania i przedstawimy najważniejsze informacje.

Lista tematów

  • Umowy zawarte przed 1 stycznia 2012 roku
    Osoby będące abonentami firmy EMIT, a chcące skorzystać z naszej nowej oferty, muszą dokonać aktualizacji umowy. W tym celu prosimy o kontakt z naszym przedstawicielem. Dane kontaktowe znajdują się w zakładce Kontakt.
  • Jak uzyskać dostęp do eBOK?

    W celu uzyskania/odzyskania dostępu do eBOK należy przesłać wniosek na adres biuro@emit.pl.

    Dane dostępowe zostaną wysłane na adres mailowy podany przez Klienta w Umowie.

    Dostęp do eBOK możliwy jest tylko dla Klientów, którzy zawarli/zaktualizowali umowę po 1 stycznia 2012 roku.
  • Co zrobić, kiedy nie działa Internet?

    W pierwszej kolejności warto zawsze sprawdzić:

    • jaki komunikat wyświetla się w pasku narzędzi ("brak połączenia sieciowego", "kabel sieciowy jest odłączony" itp.),
    • czy kabel sieciowy nie wysunął się z gniazda oraz czy sam kabel nie jest w sposób widoczny uszkodzony,
    • czy w mieszkaniu i w budynku jest prąd (jeśli pracujemy na laptopie lub innym urządzeniu mobilnym, możemy w pierwszej chwili nie dostrzec braku zasilania),
    • jeśli posiadamy router: czy główny kabel Internetu jest prawidłowo wpięty do routera w port "WAN" lub "Internet",
    • czy opłata za Internet została uiszczona w terminie,
    • czy Windows nie wyłączył połączenia sieciowego (sprawdź: panel sterowania / połączenie lokalne) – to zdarza się rzadko, ale można sprawdzić.

    Następnie zrestartujmy router. Odłączamy go na minutę – dwie od zasilania i uruchamiamy ponownie. Urządzenia tego typu zawieszają się czasami i restart rozwiązuje wówczas problem.

    Mniej więcej 50% przypadków przerw w dostępie do Internetu daje się rozwiązać na tym etapie. (Rozwiązać lub zdiagnozować – w przypadku braku prądu, musimy niestety zaczekać aż powróci zasilanie).

    Jeśli jednak do tego momentu nie udało się rozwiązać problemu, zgłoś nam koniecznie usterkę. Zajmiemy się nią w najkrótszym możliwym czasie.

    Telefon: +48 534 909 444. Pracujemy od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-18.00.

  • Jak sprawdzić czy prędkość Internetu jest prawidłowa?

    Szybkość połączenia internetowego sprawdzić można za pomocą dowolnego z udostępnianych nieodpłatnie speedtestów, np. http://beta.speedtest.net/pl, http://www.speedtest.pl/ i inne. Zaleca się przeprowadzanie speedtestu z pominięciem wifi (komputer podłączony do Internetu kablem – tę prędkość gwarantujemy jako dostawca Internetu, nie mamy wpływu na działanie wifi w Twoim mieszkaniu).

    Jeżeli osiągana prędkość jest trwale niższa niż 80-90% prędkości oferowanej, to ewidentnie coś jest nie tak. Przyczyny wolniejszego działania Internetu mogą być jednak różne. Wykonaj w pierwszej kolejności kilka kroków:

    • pozbądź się malware, dobrze odwirusuj komputer. Złośliwe programy potrafią być niewidoczne, a jednocześnie znacznie obciążać łącze;
    • wyłącz automatyczne aktualizacje i automatyczne uruchamianie się zbędnych programów;
    • jeśli korzystasz z Windowsa 10, wyłącz możliwość pobierania od Ciebie poprawek do systemu przez innych użytkowników (działa to podobnie do torrentów i jest domyślnie włączone);
    • pobierz jeden z darmowych programów diagnozujących połączenie, np. Networx i przetestuj je (po kablu).

    Jeśli problem nie został do tego momentu rozwiązany, zgłoś nam usterkę przesyłając wyniki przeprowadzonego testu łącza na adres biuro@emit.pl. Pamiętaj o podaniu nam adresu, pod jakim występuje problem. Sprawdzimy czy przyczyna nie leży po stronie naszych urządzeń i skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie.